Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av matand12
Min stereo har hela tiden funkat felfritt tills för ett tag sen då det surrar kraftigt i takt med motorns varvtal. Jag bytte stereo men samma ljud även där...
Nån som kan sånt här?
Användarvisningsbild
av v0lv0745
flytta på kablarna!!!! lågnivå från matningen till slutsteg, matning från batteriets plus ska gå ena sidan av bilen lågnivån på andra sidan av bilen.

ström och lågnivå bör gå separat annars surrar det i stereon, sen att det blir mer ju mer varv du har på motorn är för att då snurrar generatorn mer och laddar då för strömmen för sig att mata lite signaler till lågnivå kablarna sen så förstärks allt i slutsteget
av matand12
Kablarna sitter ju original från fabrik med kontaktstycken som bara är inpluggade i stereon, känns konstigt om man skall och kapa i det kablaget.
Den har ju fungerat felfritt i flera år (utan att kablaget har ändrats på från originalutförandet), det borde ju vara något annat fel...
Nån som vet vad det kan vara?
Användarvisningsbild
av emwtur
låter som det är generatorn som orsakar problemen !
kontrollera kolen på generatorn samt att jordkablar från generatorn och motorn ser ok ut !
kolla även jordningen av stereon !

/emwtur
Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som van[…]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]

Hej Kan någon rekommendera en verkstadshand[…]

Det var inga potthål och vad jag kunde se[…]