- lör 24 okt 2009, 19:20
hej jag har en 745 glt med årsmodell 90 med abs bromsar som jag nyligen införskaffat. det började med att jag hörde gnäll-skrapar när jag bromsar försiktigt vid lägre hastigheter och lyfte då upp bilen fram och märkte att bromsarna fram låg an med jag tog isär bromsar men allt gick lätt klossar satt inte fast glidpinnarna rörde på sig och kolvar gick in lätt så jag satte ihop allt igen men när jag sedan skulle pumpa ut kolvarna igen så gick det knappt pedalen gick hela tiden i botten men jag fick igång det genom att köra fram och tillbaka och trycka hårt snabbt på bromsen men det tog ett tag. Sedan var jag ute körde igen och lyfte upp hjulen igen och märkte att de låg ännu mer an än tidigare så vad kan vara problemet är abs pumpen som spökar för abs:en funkar inte och lampan varken lyser vid tändning på eller när bilen går och säkringen är hel och värdena till givarna fram ligger inom toleransen samt att kransana vid hjulen ser hela och fina ut. eller kan det vara slangarna fram som spökar och har klägat igen och inte släpper tillbaka trycket, men det verkar otroligt att det hänt på båda hjulen fram. eller kan det vara bromservot som inte funkar som det ska men då ska väl bromsarna bak också ligga an.
tacksam för hjälp Marcus
tacksam för hjälp Marcus
- By Wakki