Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jockemustafa
för du kopplar fel eller att det är dåliga kontakter. Skrapa bort all skit och sätt på plats.
Hade själv liknande problem på min. Blinkers, bromsljus och backljus fuckade sig rejält på min innan jag fick i ordning på grejerna. Indikerade även på trasig lampa men den försvinner när du kopplar rätt
Användarvisningsbild
av cybermunk
5-56/WD40
av volvo740glll
jockemustafa skrev:för du kopplar fel eller att det är dåliga kontakter. Skrapa bort all skit och sätt på plats.
Hade själv liknande problem på min. Blinkers, bromsljus och backljus fuckade sig rejält på min innan jag fick i ordning på grejerna. Indikerade även på trasig lampa men den försvinner när du kopplar rätt

men va är det jag kopplar fel???? fattar inte det!!! menar ni att jag har fel lamphållare i fel hål eller?```??
Användarvisningsbild
av cybermunk
2 eller tre tungor på lamphållaren sen syns det på sockeln på lampan är det en BA15/9s då är båda låspiggarna på samma höjd men är det en BA15/9(Y)d så sitter dom lite olika högt ex

. . = BA9/15s under till ser det ut .
Bild

- _ =BA9/15(Y)D under till ser det ut ..
Bild
Användarvisningsbild
av emwtur
volvo740glll skrev:Om jag plockar bort lampan till parkerings/bromsljuset vänster bak så släcks lyset i bakrutan
gör rent den lamphållaren - speciellt "runt om" lampan - där jordkabeln går emot lampan !!

( Om "hylsan" på lampan inte kommer åt jord ordentligt så kan du få det fenomen du beskriver )

/emwtur
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]