Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av calle945
tja,.
nån som har ngn erfarenhet av utbyte till sportluftfilter i en 940 ltt.
tänkte då på om soppaförbrukningen ökat eller minskat o andra faktorer, om det finns.
`?
Användarvisningsbild
av Ticken
Tja!

Jag körde med sånt på min förra 940 turbo. Funkade hur bra som helst.

Förvänta dig inte skillnader i effekt eller bränsleförbrukning, det är enligt mig bara båg. Därimot så får du lite murrigare insugsljud + att det ser fräsigt ut..

kolla in http://www.bsr.se, dom har ett kit med filter och avskärming. Passar rakt ner i 940in..

Lycka till!

/Ticken
av calle945
ok härligt, jag har ett green blabla vad det nu heter som jag köpte på realcar, men alla öppna är väl i sej likadana.
jag upplever att den drar mer soppa och att det inte finns samma dragkraft som innan men kanske bara är inbillning vad vet jag..
får köra ett par dagar till så jag märker av på bränsle förbrukningen o så..

ljudet är hur mysigt som helst o älskar när den väser ur sig=)...
Användarvisningsbild
av erikn
Om luftburken är likadan som på en FT är jag intresserad av att köpa din, om du inte ska ha den kvar. Beroende på var du bor förstås.
Användarvisningsbild
av Hanson
calle945 skrev:tja,.
nån som har ngn erfarenhet av utbyte till sportluftfilter i en 940 ltt.
tänkte då på om soppaförbrukningen ökat eller minskat o andra faktorer, om det finns.
`?

Håller fullständigt med Ticken. Och detta fick jag bekräftat när jag chipade bilen hos företaget med tre bokstäver - enligt dom gör det absolut ingenting på effekten. Tvärtom har flera fått erfara en del problem just med ett öppet filter, men det finns det säkert massor med trådar om redan.

Jag har ett vanligt sportfilter i min, mest av den anledningen att det var det som fanns att få tag i när mitt förra var slut. Och skillnaden? Absolut ingenting!
av calle945
ok tackar för svar,

har idag bytt tillbaka till orginal för den drog mer sopppa till ingen nytta.
kanske funkar bättre om man chippat bilen. så om det är ngn som vill köpa så säg till;)?
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]