Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stomp
Fronten är ju lite "pilformad" så det här fästet funkar inte så bra:

Bild

Köpte ett sånt på mekonomen men får nog lämna tillbaka det, de hade inget bättre ( i den butiken i alla fall ). Någon som har tips på var jag får tag på ett bra fäste? Ska ha två st. Bosch Profi, alltså breda och fyrkantiga.

Går ju att göra egna iofs och fästa dem i nummerplåtsfästet men de kommer så jädra långt fram då.

Tog bort grillen och letade efter något att fästa i men där fanns inte mycket användbart.

Alla idéer och tankar emottages tacksamt!
av volvo944gl
Hej! du kan borra ett hål i kofångarn och skruva dom där i.
jag har 4 st Bild
och jag har satt dom på ett rör och skall skruva fast den i kofångarn. det gör ju inget om dom kommer långt fram! :)
Användarvisningsbild
av Stomp
Tackar allra hjärtligast amigo!

Nu föll det sig dock så att när jag var på skroten (näst intill andra hem) så hittade jag tre st. Bosch originalfästen för 740/745, dessa: Bild

Jag bjöd på auktionen på tradera där de såldes för 208 kronor, dock bara 2 st. men helt nya. De jag hittade var i mycket fint skick och jag fick de för 20 riksdaler vilket jag såg som mycket överkomligt.

Så, problemet löst. Tråden kan låsas om det är önskvärt. Tipset om att leta fästen på skroten är dock bra att ha i åtanke för framtida extraljusmontörer ;)
Volvo car UX

Har varit i kontakt med Volvo om detta och att jus[…]

Läckage koppling v70 II

Tack för svar, är just den frågan […]

Bromsar på S60

Det som jag tycker är konstigt är dels[…]

Kanske dags att byta oljan i Haldexkopplingen? Fil[…]