Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av johan76
Hur vet jag om det är fläkten eller motståndet? Innan steg 1-3 slutade fungerar så var det missljud från under handsfacket. Kanman misstänka fläkten? När jag plockade bort denna för att kika så kom det massa skit från fläkten. Kan man mäta motståndet och hur så fall hur?
av s60t501
Hej,jag anser att det är din fläkt som är felet till att ditt motstånd blivit bränt,fläkten går lite för trögt.
Användarvisningsbild
av erikn
Jag fick samma problem på vår 945:a förut. Jag bytte bara värmesäkring. När jag satt dit det igen så upptäckte jag att fläkten gick tungt. Jag försökte få isär fläkten, men misslyckades. Då blåste jag rent vid glidlagret och sprutade lite smörja där, sådan som innehåller PFTE. Sedan dess har den fungerat.
av D-Berggren
Lånar denna lite om det är okej :)
Jag har problem med min fläck för den blåser inte alls inte i något läge. Men lite luft kommer det in när man kör. Jag har en 745gl -90 med acc eller ecc inte säker. Någon som vet var jag hittar motståndet? Har haft ner hanskfacket men hittar det inte direkt. Någon som vet? Har en bild hur det ser ut där bakom :)

Bild

Snälla någon som vet? Det kanske är hela fläckten som är kass, den lät inte så bra i vintras den kanske har gett upp helt... jag vill börja med att se om motståndet är helt. Men jag hittar det inte :cry: någon som vet!?
av röd740
Vet någon om artikel numret på motståndet har samma problem med min fläkt funkar bara på högsta snurr o vet någon vad detta mostånd kostar?

Mvh Björn (Ny 740 ägare idag)

Bilen är en 740 gl 88
av forsen
Det kostar runt 30:- på Elfa men du måste veta vilken temp du ska ha. Jag tror att du ska ha 216 grader!
Ska kolla.
Motståndet sitter i luftkanalen på klumpen där alla sladdar(7? ) går in.
Sök på termosäkring så hittar du massor.
Peter
av rb33
forsen skrev:Det kostar runt 30:- på Elfa men du måste veta vilken temp du ska ha. Jag tror att du ska ha 216 grader!
Ska kolla.
Motståndet sitter i luftkanalen på klumpen där alla sladdar(7? ) går in.
Sök på termosäkring så hittar du massor.
Peter
216 grader sitter det nu, iallafall på http://bilder.lagabasen.se/delar/1077/1077153447vy1.jpg. Jag har det med den andra kontakten och satte dit 100 graders, detta ska räcka om fläkten inte går trögt.Termosäkring finns även på kjell & co för 15kr, dock bara upp till 150 grader.
av röd740
röd740 skrev:Vet någon om artikel numret på motståndet har samma problem med min fläkt funkar bara på högsta snurr o vet någon vad detta mostånd kostar?

Mvh Björn (Ny 740 ägare idag)

Bilen är en 740 gl 88

Sådär då var mitt problem löst.Böt ut det gröna moståndet bakom handsfacket så funkade allt kanon.Tackar för eran hjälp på forumet:)

Mvh Björn
Bromsar på S60

Det som jag tycker är konstigt är dels[…]

Läckage koppling v70 II

Iallafall på äldre V70 så g&arin[…]

Kanske dags att byta oljan i Haldexkopplingen? Fil[…]

Om det är kabelfel så vet jag inte om d[…]