Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!
Misstänker att min bränslepump i tanken är sönder.
Pumpen surrar inte när jag sätter på tändningen, jag har kollat att säkringarna är hela och även testat med ett fungerande bränslepumprelä.
Har också kopplat loss fuelrailen och kunde konstatera att ingen bensin kommer fram till motorn.
Har testat ifall jag har gnista med en gnistprovare och den blinkade alldeles utmärkt.
Till saken hör att jag inte har någon diagnostikbox upptäckte jag, denna har troligen en tidigare ägare tagit bort av någon anledning vilket gör att jag inte kan kolla felkoder.
Har däremot inte mätt ifall jag har ström fram till pumpen eftersom jag inte vet hur man gör, däremot så hör jag ett "klickande" ljud i tanken när man vrider på tändningen men pumpen är tyst så jag antar att det går ström fram till pumpen men att pumpen sannolikt gjort sitt.

Något annat jag borde kolla innan jag dömer ut min pump?
Alla råd emottages tacksamt.

Bilen är en 945 -1997 LTT B230 FK
JMJ skrev:Till saken hör att jag inte har någon diagnostikbox upptäckte jag, denna har troligen en tidigare ägare tagit bort av någon anledning vilket gör att jag inte kan kolla felkoder.
Finns ingen diagnostikbox -96-98. Man får fippla själv med OBDII-kontakten mellan framsätena. Se infotråden först i denna forumdel.
16-pols uttag mellan framstolarna??
Kan inte finna något sådant, var sitter det isf?...jag ser bara knapparna för stolsvärmen som i vilken 740 som helst.

Candypig// ca: 26000....
Volvo car UX

Har varit i kontakt med Volvo om detta och att jus[…]

Läckage koppling v70 II

Tack för svar, är just den frågan […]

Bromsar på S60

Det som jag tycker är konstigt är dels[…]

Kanske dags att byta oljan i Haldexkopplingen? Fil[…]