Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av båke
hejsvejs alla billovers! jag skulle vilja ha tips om hur man skrämmer upp en B230fb utan för stort hål plånboken org 130 hk emottager tacksamt tips. MVH båke
av Vovlo_Henrik
Vad för effekt har du tänkt dig?? bara för att få en piggare bil eller vill du passera 300hk+ ?

Extraktor och ett större avgassystem samt en passande kamaxeln är en bra början i bruksbilen :-)-) Bra att börja på avgassidan innan du går vidare med annat :wink:
av Vovlo_Henrik
Ska andra ändringar göras så är extraktor bra då orginal grenrör bromsar avgaserna för mkt :wink:
av båke
Vovlo_Henrik skrev:Vad för effekt har du tänkt dig?? bara för att få en piggare bil eller vill du passera 300hk+ ?

Extraktor och ett större avgassystem samt en passande kamaxeln är en bra början i bruksbilen :-)-) Bra att börja på avgassidan innan du går vidare med annat :wink:
jag vill bara ha en lite piggare bil ca 30- 40 hk kanske .MVH båke
av Vovlo_Henrik
Börja med extraktor och 2.5" tums avgas så har du inget som bromsar allt för mkt på avgassidan :wink: Kamaxel väljer du efter körstil A, K, VX3 m.fl VX3 Borde det sitta i din bil nu??
av båke
tack! för tipsen jag fått, nu är bara att sätta igång MVH båke :-)-)

Om det är kabelfel så vet jag inte om d[…]

Bromsar på S60

Det som jag tycker är konstigt är dels a[…]

Läckage koppling v70 II

Hej på er! Har precis lyckats lokalisera en[…]

Hej! Då var det min tur. Höger positio[…]