Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Banck
Hej. Köpte en 740 glt 16V som var chippad och skulle tydligen kunna gå på båda bensin och e85. bilen gick bra i början, förutom att lambdasond lampan lyste(slocknar ibland). då tankade jag lite e85 för att se. då gick den jätte bra och jämt och fint men efter ca 10 mil började den rycka som om man får soppa torsk och det har fortsatt oavsett bränsle och bränsletryck. har provat en del saker som annan: styrbox, lmm och ändrat tänningen men kan inte komma på vad det kan vara. någon som kan veta så är jag jätte tacksam!

Mvh John
av Vovlo_Henrik
Svårt att svara på eftersom bilen inte är orginal längre :???:

Till en början hur ändrade du tändning?? Vad ligger bränsletrycket på?? Bränslefilter bör bytas oftare vid körning på etanol :wink:
av Banck
när bilen chippades och konverterades till e85 så installerades en knapp där man höjer tändningen vid körning med e85. Bränsletrycket har jag justerat på alla möjliga tryck för att se om det kan vara det med oavsett tryck så är det samma symtom.
av Vovlo_Henrik
Ok på så vis, då är troligen tändningen okej finns lite varianter på denna koppling :wink: Har du kollat om du har några felkoder?? Glappande bränslerelä? Du kan ju få ett bra bränsletryck men ändå inte ha tillräckligt flöde från bränslepumpen/pumparna :wink:

Om det är kabelfel så vet jag inte om d[…]

Bromsar på S60

Det som jag tycker är konstigt är dels a[…]

Läckage koppling v70 II

Hej på er! Har precis lyckats lokalisera en[…]

Hej! Då var det min tur. Höger positio[…]