Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
Hej! jag fick ett erbjudande om att köpa 760 turbo med multilink
Vad är det vanligaste felen på 760n?
denna är en 90%rostfri. pedantskött, äldre dama som har kört.
helskin,alla inrument fungerar.inte en repa,inte ett stenskott nån stanns. men tyvär automat :P
hur ofta skall man serva dom? el e det samma som en 940? det är b230ft motorn :lol:
av Vovlo_Henrik
Finns inga mer kända fel på en 760 Turbo jämfört med en 740 Turbo, det som slits är bussningarna i bakvagnen på 760, du kan höra dig för om den dragit mkt släp det sliter en del annars slå till :-)-)

Oljan i automaten finns det lite olika meningar om när den bör bytas men 4000mil är rimligt samt en rengöring/byte av oljefiltret i lådan :wink:
av DDD
Blir avis kan jag börja med att skriva. Vill ha en sådan! :)

760 tic från och 1988 års modell är en mycket bra bil.
Har den B230 FT/ET-motorn går, istället för PRV-6:an så borde den gå relativt problemfritt. Servas ungfär som en 940.
Har den sedan multilinkbakaxel med märkning 1045, så kan det inte bli bättre enligt mig. Då har den nämligen diffrencialklumpen med diffspärr ;).
Det går ju att byta till M90-lådan istället för automatlådan.
Lycka till med köpet.

MVH
av volvo944gl
Tack så mycket för alla infon :)
ja jag har hört att dessa skall vara mycket bra bilar.. vet att v6an är skit. men får väl se vad priser är på den först :) för 940n som jag har idag är mycket problem med tycker jag!
köper jag den så lägger jag nog upp en bild/bilder :)

Tack
emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat st[…]

Fönsterhiss ur funktion

Kolla kablarna först mellan dörren och k[…]

Elbilsförsäljningen i USA 2026 kollapsar[…]

Den här videon hjälpte mig: https://you[…]