Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjena!

Har en 740 Tic -87:a med B230ET motor. För några dagar sedan så skulle jag kolla tändstiften på bilen, dom såg bra ut så jag skruvade tillbaka dom. Men sen när jag startade den så gick den bara på 2 cylindrar. Har nu bytt tändstift, tändkablar och fördelarlock. Har även kollat efter lösa vakumslangar. Men problemet är fortfarande kvar. När jag besiktigade den för ca 2-3 veckor sedan så hade den alldeles för hög co-halt, låg på 8,3. Det kanske också har något med problemet att göra?
Kanske en trasig bränslepump?
Är tacksam för förslag!

mvh//Jens
Säkert tändföljden som inte stämmer! Kan inte i huvet hur man kopplar när fördelaren sitter på baksidan av toppen men går nog att läsa nånstans här på forumet (kanske står på baksidan av plastskyddet som sitter utanpå fördelaren) prova annars att bara byta plats på de två tändkablar som sitter på de två cylindrar som itne går (känn på grenröret vilka som blir varmast snabbast när du startar motorn kall)
mvh david
Har inte varit ut och tittat undre huven, men har ett bestämt minne av att det ska vara (från vänster till höger) 1-2-4-3 om man räknar cylindrar bakifrån och framåt. Bytte tändkalbar för inte så länge sedan.

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]