Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av VOLVOlution
Jag har hittat en 745.a Turbo på Blocket 8) som jag är lite intresserad av att köpa MEN han som säljer den säger att den har ett "laddstopp" av något slag som gör att tändningen slår ifrån vid 0.6 bar... Finns det någon givare på en B230ET som gör att man har ett stopp vid just 0.6..? Han säger att det KANSKE kan ha o göra med manget i svänghjul, att det kanske kommit skit imellan o att man får göra rent men tycker att det de då måste funka ibland o ibland inte..? Blir verkligen inte klok på det hära! Har funderat på om det kanske istället har med någon givare till varvtal? Det sitter en uppgraderad orginal turbo i den och han säger att motorn är urplockad o renoverad..? Kanske han har shabblat med inställningar?
Jag skulle i ditt fall vara lite skeptiskt och ställa mer frågor, det där med att en motor är renoverad har en del lite olika synpunkt på vad det innebär, jag tycker själv inte en motor med nya packningar och en omgång med pensel kan kallas renovering :???: Fråga hur omfattande renovering som är gjord.

Vilket styrsystem sitter i bilen? Motronic? LH? Tryckvakt sitter bara på Motronic systemen har jag för mig :???: En annan sak som kan orsaka att den slår ifrån är att slangen från LMM till turbon sugs ihop och motorn kvävs :wink:

Hej min volvo 945 1991 b230f har börjat gasa […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ar[…]

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]