Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har en 740 -91 B230F med automatlåda (betäckning?) som uppför sig konstigt vid lägre yttertemperaturer.

Har nyligen införskaffat den och är ganska glad att äntligen ha en i stort sett totalt rostfri 740 (om än vit).Det är väl dock ett och annat som bör åtgärdas, amatör och okunnig som man är så har man inte så mycket väl än att fråga här. Har provat att söka, har dock svårt att hitta en tråd som beskriver det problem jag har.

Startade den i förrgår vid ca 1-2 minusgrader, vrider om nyckeln, helt död, vrider igen, inget... vrider igen och håller nyckeln vriden hela vägen, efter ca 15-20 sek så börjar startmotorn dra runt och spisen vaknar.

Idag (-11 grader) så skulle jag iväg, vred om nyckeln och gjorde på samma sätt som beskrivet ovan, denna gång hände inget, efter 10 minuter gav jag upp, gick in, sen fick jag för mig att jag skulle gå och prova igen och vips, på första försöker så snurrar den igång.

Detta problem existerar inte då bilen är varm eller då den bara stått några timmar sedan senaste körningen, då drar den på startmotorn i ca 2-5 sekunder och sen är den igång.

Några idéer?

Tacksam för svar!

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]