Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fluffen
Som sagts tidigare, åk dit själv och var trevlig då kan de vara schyssta tillbaka. :-)-)
Tjaffsa inte om de klagar eller sätter en tvåa på bilen då kan det lätt bli en 2:a till. :wink: :lol:

Du kan också kolla så att alla lampor funkar, batteriet sitter fast och lägga fram varningstriangeln, det brukar uppskattas så de slipper rota efter den.

Svårt att säga när man inte har kört bilen själv om de kommer att släppa igenom den men det ser du imorgon. :D
av FSS
Tralalala... besiktigade bilen idag.
10.24 föll dommen över volvon, såklart hade jag oturen att få sbp's i växjös suraste, gnälligaste gubbe... Alla säger han är värst...
Fick en 2:a
Färdbroms bromskraftfördelning, fram, bromsverkan ojämn.
Vänster fram 1,4 (den drog ju åt höger vid hård bromsning så oket är väl slut och tjärvat, provat att smörja upp det 2 gånger innan denna besiktning och det hjälpte inte)
Höger fram 2,2
:) Var det jag misstänkte... fixat ett bättre beg. ok som är uppsmörjt och renoverat och slänger på det imorgon morgon å luftar systemet sedan kör jag bort och gör en obokad efterkontroll.
Dom tråkigaste 200 kronorna ever!
Avgasvärderna låg på gränsen också :D
CO 0,2 (0,5)
CO 2500 0,3 (0,3)
HC 086 (100)
LAMBDA 1,03 (0,96-1,04)
Sånt e livet :)
Blir att byta till nya ok, skivor och belägg till sommaren fram.
Får köra med detta beg. tills dess.
Användarvisningsbild
av sidhabo
FSS skrev: Fick en 2:a
Kunde vart värre . Bromsarna går alltid att fixa till in the end. Bättre att du fick igenom avgaset ..

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]