Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sidhabo
AndersL skrev:Nu så, jag fick laddat ner den på jobbet och läst, och det verkar vara i ordning.
Den startade när en kompis drog på starten och jag knackade på ett relä som sitter vid motstånden till spridarna, på innerskärmen mellan fjädertornet och batteriet på vänstersidan.
Ett exakt likadant som insprutningsreläet som sitter vid lyftrenaren.
Vad f-n är det för relä??
Jag tog ett insprutningsrelä på en 744 glt -89 som står här och samlar damm och det verkar funka.
Men vad är det till?
Mvh A
Hm, vet inte vad det är för relä. Men hur går bilen nu då. Fixade du problemet med reläbytet ?
av AndersL
Ja nu går skiten, men jag litar inte på den riktigt, jag ville ju hitta nåt som var riktigt sönder, det känns ju bättre då.
Enligt autodata 2005 så är det ett relä till insprutningen so sitter där, men vad är då det till som är exakt likadant som sitter vid luftburken?
av AndersL
Turbo+ skrev:Asså nu kanske jag är helt ute och cyklar, men jag hade för rätt länge sen nått liknande fel på min 940.. den betedde sig ungefär som din, jävligt konstigt helt enkelt..
men har du kollat/bytt TÄNDKABLARNA+STIFTEN på länge?
För mina såg ut som om dom varit med i första världskriget och efter ett byte så har jag inte haft mer problem..

/Turbo+
Jag har bytt till nya stift, och bättre begagnade kablar och lock / rotor.
Jag vet inte om det hjälpte eftersom den bara stannar och krånglar ibland :???:
Dom som satt där var nog aldrig bytta så det skadade inte.
Användarvisningsbild
av sidhabo
AndersL skrev:Ja nu går skiten, men jag litar inte på den riktigt, jag ville ju hitta nåt som var riktigt sönder, det känns ju bättre då.
Jo, jag vet vad du menar. Fast ofta får man ju vara happy så länge den går när man rotat tillräckligt mycket i grejorna .... utan att ha en aning om vad som fixade problemet :| ... tills nästa gång den krånglar :D
Användarvisningsbild
av Ticken
AndersL skrev:
Turbo+ skrev:Asså nu kanske jag är helt ute och cyklar, men jag hade för rätt länge sen nått liknande fel på min 940.. den betedde sig ungefär som din, jävligt konstigt helt enkelt..
men har du kollat/bytt TÄNDKABLARNA+STIFTEN på länge?
För mina såg ut som om dom varit med i första världskriget och efter ett byte så har jag inte haft mer problem..

/Turbo+
Jag har bytt till nya stift, och bättre begagnade kablar och lock / rotor.
Jag vet inte om det hjälpte eftersom den bara stannar och krånglar ibland :???:
Dom som satt där var nog aldrig bytta så det skadade inte.
Okej okej... Jadu, då jag bara är lekman så kan jag nog inte hjälpa dig mkt mer än såhär..
men lycka till! hoppas det löser sig för dig!

/Turbo+
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]