Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jocko
Hemulen skrev:Precis den raddan av koder fick jag av körning på E85. Min gick för magert.Kläggade spridare.Nollade jag boxen och startade bilen så blev den väldigt mystisk,tomgång upp och ner,lite misständningar,stabiliserade sig efter lång stund,fick även hjälpa till med gaspedalen för att hålla den vid liv.Satte felkoderna direkt,räckte man visade nyckeln.(bf95 fixade det hela) Du ska troligtvis gå på 1-1-3 koden. Lambdasonden har ju verkstan kollat. Kanske strul med bränsletillförseln?får för lite soppa?Möjlighet mäta tryck? Köra självdiagnos med felkodsdosan och lyssna om spridarna funkar som tänkt?
Exakt samma symtomer du sagt har min, fick hålla motorn i liv med gaspedalen. Jo, kan ju vara bränslepumpen som strular som du säger.Låter ju ganska rimmligt när Bränslestyrenhetenhar kollats, lmm, lamdasonden. .Ska undersöka de hela!
av jocko
Har nu fått svar på problemet; problemet är att katten är förstörd pga för höga arbetstemp. fel bränsleblandning och även har LMM pajjat, än fast de kollade på volvo och bytte den.. men blev troligtvis ingen skillnad eftersom katten hade typ sotat igen!

Har jag tur så behövs bara katten bytas och inte hela systemet..beror på hur pass mycket som lossnat..skall köpa en universal kat på mekonomen för 900 kronor. Måste då svetsa på orginal fästet. så de passar främre röret. Sen ska jag beställa en lmm ifrån någon skrot som har en med bättre kvalla.. Har jag tyr å slutar kalaset på 2000 kronor..men men, man vet inte vad som kan hända
av dalldall
kopplade inte volvo upp den o kollade avgasvärdena? det är ju en bra sak att börja med!
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]