Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av I.H.P
majonnes skrev:Sen så va det ett pucko tidigare här i forumet som inte vet va han talar om, men konstigt nog väger sedanen med en kombin.
Inte för att jag känner mig träffad, men det är snyggt av dig att kalla andra för pucko i ditt allra första inlägg.

Välkommen??? till vårt trevliga forum.
Björn
Användarvisningsbild
av Fluffen
Majonnes, läs på lite innan du skriver skit. :wink:
Min 940 kombi väger 1520kg och min morsas 940 sedan väger 1490kg är då sedanen tyngre? skulle inte tro det.
En 740 -90 väger 1420kg och en 745 -90 väger 1460kg.
Välkommen till forumet. :lol:
av majonnes
Ursäkta mig, det är jag som är ett pucko och läste fel !!! Självklart väger kombin mer!
Jag ber ödmjukast om usäkt och hoppas jag inte sårat några!
Fluffen dom mer korrekta vikterna på 700 serien är:

En 745:a väger 1450 och en sedan väger 1440 kg, tjänstevikt asså!

Är inte vidare bra på 940:ins vikter, tänker inte diskutera!
Användarvisningsbild
av Fluffen
Skiljer ju lite beroende på utrustning och grejjer men de 740 jag kollade på vägverket vägde det jag skrev innan men skit samma. :lol:
volvos kylarvätska är grön för övrigt. :wink:
Senast redigerad av 2 Fluffen, redigerad totalt 0 gång.
av majonnes
Hmm kära Fribbe_740 du har uppfattat det fel tyvärr 88B är galvade upp till "blackline'en" ca! Först 90 blev hela karossen galvad!
Användarvisningsbild
av Fluffen
Är det grön glykol på någon bil jag skruvar med som behöver fyllas på så fyller jag på med grön, byter jag vatten pump eller tappar ur allt kylarvatten av någon annan anledning så kör jag med vanlig blå men kan också använda volvos egna om jag har det hemma. så det är lite olika.
Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stoc[…]

Batterifråga?

Aha, enkel och smidig lösning.

Lätt åtkomligt, lossa luftslang och elk[…]

Handskfacksdelar S40

Hejsan. Jag är på jakt efter dom sm&ari[…]