Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Fordmk1
Startar bara med startgas varm som kall.

Har bytt bränslepump, bränslefilter, bränslerelä, spridarrelä, bränsletrycksregulator, spridare, bränslebox,
termotidgivare, tändkablar, tändstift, fördelarlock, rotor.
Är det någon som har någon idé vad det kan vara som är fel.
Mvh Roger
Då du har bytt absolut allt annat skulle jag säga spridarmotståndet vid tändmodulen. Har du testat om spridarna fungerar korrekt? Finns ju typ inget annat som KAN vara problemet längre.
av Fordmk1
Hej! Tack för svar.
Spridarmotståndet hur ser det ut, är det den som har två spolar som ser ut ungefär som ett tändspole motstånd vita?
Vevaxelgivaren fungerar.
Skrev fel. Menade spridareläet. Det sitter vid motståndet/tändmodulen. Ser dock att du bytt det nu vilket jag missade ^^ Motståndet är de vita tuberna som sitter vid batteriet ungefär. Det lär dock bränna bränsleboxen eller liknande om det går sönder.
av Fordmk1
Det verkar ju som att spridarna inte öppnar i startögonblicket i och med att den startar direkt med startgas, för att sen går den precis som den ska, du har ingen annan idé om vad det kan vara
Jo det var det jag var inne på när jag blandade ihop det med texten tidigare. Känns som att problemet är svårare att lösa än att ett simpelt svar på ett forum skulle hjälpa. Jag hade mätt allt som går med multimätaren.

Är inte helt 100 på hur allt fungerar men kan ju vara något så simpelt som stöldskyddet då detta förmodligen bara bryter soppan vid start. Då du bytt bränsleboxen kanske det uppstått ett (ytterligare?) problem där? Har du kvar gamla boxen, eller flyttade du över chippet vid byte?

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Kamremsbyte V70N

Hej. Jag är ny här på forumet, s&a[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]