Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Zaqee
Någon som har nå bilder eller så vart all vacuum ska vara osv på en sån? Har nog lite problem med min och de är pluggar och slangar som inte sitter överallt osv vet inte riktigt hur allt ska vara
Användarvisningsbild
av lennarte
På min 745-a (bytte värmeelement i somras) var det olika färg på slangarna. Och "matchande" färg på dosorna. Skillnaden mellan AC och ACC/ECC är att AC (helt manuellt) har vajerstyrt blandningsspjäll medans dom 2 andra har en dosa där också. Och styrningen förstås, AC är helt manuellt medan ACC är analogt och ECC elektroiskt
av Zaqee
Nu hänger jag inte med alls, menar vart alla vauumslangar går. Om ni har några bilder.

Har t.ex en som går ut brevid vevhusvent slangen som är tom. Sen är de en slang från någon klocka eller något under insuget som en slang går till ingenting
av TioTusenKRBil
Skicka bilder så blir det lättare. Har du haft motorbyte eller bytt klimatpaketet? Den från en klocka eller något låter som att det kan vara värmekranen när man har ac.
av Zaqee
Lite bilder
Bilagor
IMG_5040.jpeg
IMG_5040.jpeg (684.79 KiB) Visad 396 gånger
IMG_5041.jpeg
IMG_5041.jpeg (543.26 KiB) Visad 396 gånger
IMG_5042.jpeg
IMG_5042.jpeg (278.91 KiB) Visad 396 gånger
av TioTusenKRBil
Är inte stora slangen till tomgångsmotorn och menad att gå in i insuget/insugslangen innan spjället?
Den i mitten sitter på flamfällan och ska rakt in i insuget där det nuvarande sitter en skruv bara rakt på slangen. Dvs bild 1 och 2 ska sitta ihop. Det är en y-gren på flamfällan som ska in i insuget där. Enkelt fixat med en tur till typ hydroskand efter att man tagit ett snöre och mätt ut hur lång den ska vara. Ta med dig gamla slangen som är kapad så får du rätt dimension (nämn att det är till olja/vakum på motor).

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]