Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av xenon666
Hej, har en Volvo 965-95, och nu har det börjat läcka vatten ut på mattan i kupén, och det läcker ganska mycket, kan det vara värmepaketet eller kan det vara något annat? det immar igen på fönstren men ändå blåser det bra varmt ur ventilationen, nån som vet vad det kan vara?
Användarvisningsbild
av Lilja
Brukar vanligen va värmeventilen, Om du tar bort kåpan under ratten och läger dig ner och lyser in mot mitt konsolen bakom där brukar man kunna se var vattnet kommer ifrån. Värmeventilen är en vit plastgrej med en vajer på som har två slangar.
av xenon666
Okej, tack, då ska jag ut och kolla med en gång
av xenon666
Nu har jag kollat lite, och värmeventilen läcker inte, den sitter inte inne i kupen på min, den sitter i motorutrymmet, den går till en av dom två vattenledningarna som går till värmelementet, verkar som det är elementet som läcker, någon som vet hur man bär sig åt för att byta detta, måste man bort med hela värmepaketet? är det någon som bytt som kan ge lite tips hur jag ska börja?
Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder s[…]

GUIDE: Byte centrallåsmotor

Tack för en bra guide, var inga stora bekymme[…]

Stefans 968

I detta fallet är det faktiskt solenoiden som[…]

Volvo car UX

Det skickas ju ut i batcher och det är ju int[…]