Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Robin12345679
Hej. Har en Volvo 745 88A med en b230k so. Är om byggd med elektronisk insprutning. För några veckor sedan började bilen gå dåligt som att den baksmall från luftbruken och ibland vägra den varva så vi åkte för att titta på de och fixa då kopplingarna till bensinpumpen var sönder sedan gick den men baksmällde från luftbruken. Men några dagar dör den så vi byter bensinpumpen till en ny. Och den går ganska bra och smäller fortfarande och gillade inte mer än halv gas. Påvägen hem så får jag bensinstopp så en kommer och hjälper mig och åker hem. Dagen efter är jag ute men en kompis och sladdar på en grusväg och den börjar hosta och inte regerar på gasen. Så åker hem me den och får bensinstopp igen så får hjälpa igen men efter så orkade den knappt att göra på sig och regerade inte på gas och ville dö på gaspådrag dog på tomgång. Jag har byt rotor ska byta fördelare för den var lite olja inuti och har tittat luftmassemätaren,btr, vacumslangar. Kan de vara bränslepumpen i tanken som är dåligt eller bränsle filtret som är igensatt eller kan det vara fördelaren eller hallgivaren. Någon som har någon idé va de kan vara?
Användarvisningsbild
av frasse4
När det gäller en ombyggd bil är det ju alltid svårt. Hur är den konverterad? Enbart insug med spridare från en F-motor?
Användarvisningsbild
av lennarte
Som ovan skriver är det svårt när man inte vet var som sitter under huven. Men, om det "smäller" i insuget tyder det på bränslebrist. Och/eller felaktigt ställt tändläge. På dom flästa B230F kan man inte ändra tändläget, men på dom tidigaste modellerna kan man göra det. Fram t.o.m årsmodell -88.

Vet f*n inte hur det står till i huvudet […]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]