Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Bengt99
Hej. Det är så att jag har en 740 utan motor ståendes på gården och jag har blivit erbjuden en d24a.
Vad ska finnas för att jag "bara" ska kunna slänga i motorn?
lär jag byta framvagns balk eller räcker det med motor fästen? måste jag ha hårdare fjädrar?

Han som jag eventuellt ska köpa motorn av säger att det startar på pall men kan inte garantera att det startar i en bil, borde den inte starta lika lätt i en bil som på en pall?
Användarvisningsbild
av Nexus
Startar motorn på pall ska den starta överallt. Låter inte som en seriös säljare!
Varför ska du plocka i en slö tråkig vw motor? Jag hade hellre plockat dit en 16valve eller turbo motor
Användarvisningsbild
av Magnus308
Kan bara hålla med Nexus, Varför montera en tråkig D24 i din 740?
Finns ju mängder med begagnade motorer att välja på till din 740 så välj något roligare om du ändå ska lägga ner arbete på att montera en motor.
Vad har det suttit för motor från början i din 740?
av Bengt99
Fick 740n i byte utan motor och har tyvärr glömt bort vad det för motor, men bensin var det, så någon b230?
Diesel är intressant då jag vill lära mig lite mer om just diesel motorer.
Hur är det med motorfästen, tråg, låda, elsystem osv? Alltså vad måste passa specifikt på en 740?
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag tror faktiskt du får bättre svar i något forum för A traktorer. Gissar att det ändå bara ska på hoodpipe, poppys och kööölaaa på byn...
Slå på reg nummer så får du upp vad det ska sitta för motor i din bil utan omregistering.
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]