Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Desværre er jeg ikke så god til at skrive svensk, men håber at jeg alligevel kan få respons ....

Jeg er den lykkelige indehaver af en 740 GL (744) med en B230F 1990 det er en dejlig køremaskine.

MEN efter et kølerhaveri (røret fra køler til topstykke sprang) har jeg haft en del problemer. Motoren kogte naturligvis, men der er ikke vand i olien. Check engine lampen gik på .... ok så gør vi det ! Fejl kode LH2.4 var 1-2-3 super .... ny ECT anskaffet og monteret. Ny fejlkode på EZK116 2-1-4 hmm ... ok RMP sensor skiftet.

Alle koder nulstillet !

Men arghhhhh ! Stadig fejl på LH2.4 (2'ern) 1-2-3 og nu med EZK (6'ern) 2-2-4 Kan I hjælpe ?
Blokken skrev:Desværre er jeg ikke så god til at skrive svensk, men håber at jeg alligevel kan få respons ....

Jeg er den lykkelige indehaver af en 740 GL (744) med en B230F 1990 det er en dejlig køremaskine.

MEN efter et kølerhaveri (røret fra køler til topstykke sprang) har jeg haft en del problemer. Motoren kogte naturligvis, men der er ikke vand i olien. Check engine lampen gik på .... ok så gør vi det ! Fejl kode LH2.4 var 1-2-3 super .... ny ECT anskaffet og monteret. Ny fejlkode på EZK116 2-1-4 hmm ... ok RMP sensor skiftet.

Alle koder nulstillet !

Men arghhhhh ! Stadig fejl på LH2.4 (2'ern) 1-2-3 og nu med EZK (6'ern) 2-2-4 Kan I hjælpe ?
Båda dina felkoder: 1-2-3 (2:an) & 2-2-4 (6:an) dyker upp om signalen från givaren motsvarar en temp under -40°C. eller över 120°C.

Jag har en misstanke...
Felkod 2-1-4 innebär periodvis bortfall av impulsgivarsignal. Detta kan bl.a. göra stt motorn överhettar, vilket så skedde i din motor.
Motorn kokte och kylarslangen sprack... Att du nu får felkoderna, tror jag beror på att det är luftfickor i kylsystemet.
Har du en luftficka vid tempgivaren, så finns där ingen kylning och givaren överstiger 120°C så felkoden kommer.
av Blokken
Tak for dit svar ! Tyverre .... jeg har prøvet og kollat at termostaten vender rigtigt og toppet up med kylvatten. Men det hjælper inte ! :(
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Det är inte omöjligt att tempgivaren "brunnit upp" då motorn kokte...
av Blokken
Nej derfor har jeg også skiftet ect sensor men det hjælper ikke ....
Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder s[…]

GUIDE: Byte centrallåsmotor

Tack för en bra guide, var inga stora bekymme[…]

Stefans 968

I detta fallet är det faktiskt solenoiden som[…]

Volvo car UX

Det skickas ju ut i batcher och det är ju int[…]