Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av diablo
hej har införskaffat mig en volvo 745-88 det är inget centrallås på den och nu till det lilla problem jag har det går inte att använda nyckeln till bakluckan har smörjt den och provat flera gånger från insidan funkar allt i bakluckan men man ska inte behöva krypa via baksätet för att låsa upp den lite trångt med tre hundar ska man köpa nytt eller beg eller går det att fixa och vad kan det kosta med ett nytt/begagnat
Användarvisningsbild
av lilleman
jag vet inte vad ett nytt kostar.jag gav 100 kr för hela handtaget med lås och nycklar på returbilen i malmö.jag försökte smörja upp det gamla låset men det gick inte :( mvh/roger
av diablo
okej ska kika på det tack för hjälpen
av symbolica
Hej!

Jag har en 745 91a.
Hade problemet att få upp bakluckan förut. Hände inget när ja försökte öppna den me handtaget, och trodde därför de var fel på centrallåset (sjävla nyckel låset var förstört) men de visade sej att de var ett stag/stång inne i luckan som man kunde förlänge genom att skruva på som var en anning för kort. Genom att förlänge denna så fungerade både låset och handtaget igen. Men de var rätt pilligt!

VH Anna
av diablo
hej det går att öppna handtaget utifrån och jag har inget centrallås på bilen provat att låsa inirån går bra
Volvo car UX

Inte jag heller på 25'a

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]