Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pliind
Min glödtrådsvakt gnäller hela tiden, mina bakljus och hel/halvljus, backljus, blinkers och postionsljus och skyltljus fungerar har bytt ut lampor som funkat till och med! men den gnäller ändå! satt en sprej burk för att hålla ner bromsen och alla bromsljus bak fungerar... förresten vad är de tredje bakljusen till för? alltså de som är brevid de andra 2 röda som lyser hela tiden.. glödtrådsvakten gnäller till lite mer när man bromsar men bromsljusen lyser ju! den gnäller väll inte till om man har ett ljus inne i kupén som är kasst va?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Hur ser flatstiften ut? Samt lamphållarna? Är det dålig kontakt p.g.a. ärgade/oxiderade kontakter i kablar, kontakter etc. börjar lödtrådvakten att varna.
Glödtrådvakten känner av rasistansen mellan bromsljusen, bakljusen & halvljusen.
Användarvisningsbild
av Pliind
mjaha, ska jag ta å fila lite på stiften då? om det nu har ärgat? tog bakljusen från skroten så det kanske har en faktor..
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Det skadar nog inte... Ta och kolla upp jordanslutningen också (i båda ändar av kabeln).
av Volvo_Islander
Om jag förtått din andra tråd om positionsljus så har du knölat in en 21 watts glödlampa (blinkerslampan) i positionsljuset (med följd att säkringen gick).
Det skall väl sitta 21/5 watts lampor i positionsljusen?
Användarvisningsbild
av Pliind
jepp men efter att säkringen gick så satt jag tillbaka den riktiga lampan igen
Volvo car UX

Inte jag heller på 25'a

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]