Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
Hej

Hjullagret vänster fram e kass på min 944 -91 och volvo vill ha en mindre förmögenhet för att byta det, så nu undrar jag: Vad behöver jag för verktyg för att fixa det här på min parkering?? ryckhammare ? gasol ?
Användarvisningsbild
av Bosse78
fribbe_740 skrev:fälgkors, ringnycklar (och 5-56) till bromsoket. längre än så vet inte jag, hoppas det var till någon hjälp!
Ja komma under bromskivan är inga problem, funderar mest på hur lagret sitter.
Användarvisningsbild
av #27
Bosse78 skrev: Ja komma under bromskivan är inga problem, funderar mest på hur lagret sitter.
Bort med centrumkåpan sen sitter det en 36mm (lite osäker på storleken) mutter som ska bort..
Användarvisningsbild
av Bosse78
#27 skrev:
Bosse78 skrev:
Bort med centrumkåpan sen sitter det en 36mm (lite osäker på storleken) mutter som ska bort..
Ja men sen då ? antar att lagret sitter fast ?
Användarvisningsbild
av #27
Sen är de bara att dra rakt ut, har det varit på dom jag har haft...
Användarvisningsbild
av Sparkz
Bara att dra rakt ut. Man byter hela navet, så det är inget kladd med fett. Se bara till att trycka på innerbanan när du sätter dit det nya, ramlar den ut blir det lite pill att få tillbaka den.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Sparkz skrev:Bara att dra rakt ut. Man byter hela navet, så det är inget kladd med fett. Se bara till att trycka på innerbanan när du sätter dit det nya, ramlar den ut blir det lite pill att få tillbaka den.
Ofan det sitter inte mer än så, får fixa det då! frågan e varför volvo vill ha 2300:- för ett 15min jobb.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Men det måste vara inkl. material? Navet är väl en dryg tusenlapp...

Eller så är det räknat på en gammal 740 med lösa lager.

Vid vilket miltal brukar man få byta skivor?[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vo[…]

Bensinpriser v2

Nån som minns vad bensin kostade på[…]

Nja det är något med kopplingen så[…]