Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
När vi är ute och åker så känner man hur det hoppar eller vibrerar ganska bra högerfram och det kommer mest när man ligger i ca 75-85 km vad kan det vara.
av Arne
Du har väl fått punktering :D Nej, skämt åsido så kolla balanseringen på hjulen, det kan ha lossnat en balansvikt från fälgen.
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
mm som sagt det troligaste är nog att du behöver balansera hjluet...

Du har inte fått ett fälgslag då?
av wolf_lover
Det har inte lossat någon vikt ifrån däcket jag har haft andra på och då kändes det likadant
Användarvisningsbild
av igelkottar
Styrled eller spindelled? kanske hjullager?
av wolf_lover
Det är inget glapp i styrled eller spindelled dom är bytta och jag har haft andra fälgar med däck på och då har dom kännts likadant högerfram
av wolf_lover
Kan det vara framhjulsinställningen men då skulle det väl kännas både höger och vänster fram, när jag svänger max åt vänster så tar däcket emot lite längst in mot väggen på höger sida.
Användarvisningsbild
av fribbe_740
har du 17tummare eller sänkt eller nåt? för det är totalt onormalt att hjulet tar i hjulhuset bara sådär. kan ganska säkert säga att det itne är framhjulsinställningen. kolla om "nån" gummibussning där fram är torrsprucken och dålig
av wolf_lover
vad är det som kan göra att den tar i när jag svänger max till vänster

..Ja 90% ned är ju busenkelt att uppnå[…]

Bensinpriser v2

Går fort uppåt Tankade 180 li[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockhol[…]

Tankade blankdiesel i grannbyn som har höjt m[…]