Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

lennarte skrev:Har du fel på mätaren?? Dåligt batteri?? Ordentligt nollställt??
gurreee skrev:kolla så kontaktstycket sitter som det ska i kablarna eller
Ja, kablarna som går in i kontaktstycket, dom brukar ärga sönder
Är nästan lite orolig om det skulle vara mätaren det är fel på men finns det ett lätt sätt att kolla det? Då jag inte vill skruva isär det då jag förmodligen tar sönder det,Det är nytt batteri men vad menar du med nollställt?
Rådlös skrev:Jag frågar för att när man Ommäter skall det Alltid, Alltid, Alltid vara spänningslöst! Eftersom du beskriver att det "blinkar till" ett mätvärde som sedan försvinner, så kan jag tänka mig att du Ohmmäter på en spänningssatt mätpunkt. Då kan jag tänka mig att instrumentet reagerar så och kopplar ifrån när det känner att det var spänning där. Vill du kontrollmäta själva givaren, så kopplar du loss kablarna först från anslutningen på givaren, men noterar hur dom satt. Och ett riktvärde har du ju fått från LennartE här, mellan 600 och 900 Ohm.
Och du följer naturligtvis LennartE's anvisningar. Han har gjort det här förr.
Har alltid kopplat bort kontakten från givaren för att mäta givaren :) Men jag tänkte att undra om det är så att när jag mätte och den blinkade till så är det för jag mäter upp till 2000,om jag mäter upp till 20k så visar den 2,9 alltså 2900?

Oftast nere eller uppe

Det finns amerikansk (SAE) och europeisk (VDA) sta[…]

Hej! Tänkte byta rem till generatorn på[…]

Airbag på 740

Var ingen airbag i ratten. Plockade bort locket oc[…]