Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Vi "pratade" högt tryck i kylsystemet i en annan avdelning och jag skrev att jag också hade det. Alltså kylarvätskan försvinner ner till c:a 1 - 2 cm under min.strecket Det har varit så i flera år och det sjunker inte mer än så, Skulle jag då fylla på så försvinner den mängden på några dagar, en vecka sedan stannar det där. Sista tiden tyckte jag att värmen blivit sämre så jag har nu bytt termostat. och värmen har kommit tillbaka och intet vatten försvunnit (en dryg vecka). Kan verkligen termostaten påverka detta mätaren i bilen har pekat rakt upp hela tiden utom några dagar när vi hade (ner till) . -10°, då hade visaren någon mm till "rakt upp". Det satt en 92° termostat där innan och det sitter en 92°där nu. Någon som känner igen fenomenet?? Skriver detta för kanske andra också har detta "problem", fast detr egentligen inget problem.... :roll:
Användarvisningsbild
av gnestakalle
En tanke är att det läckte lite vid termostathuset innan du bytte termostaten och vid bytet blev det tätt. Vem vet?

MVH GK
Användarvisningsbild
av lennarte
gnestakalle skrev:En tanke är att det läckte lite vid termostathuset innan du bytte termostaten och vid bytet blev det tätt. Vem vet?

MVH GK
Tyvärr, vattnet försvinner på någon vecka ner till den nivån sedan stannar det där. Fyller jag inte på något så försvinner inget utan det ligger stadigt på samma nivå (en till två cm under min). Innan jag bytte termostaten nu var det säkert ett år sedan (minst) som jag fyllde på något. Glömde titta i morse, bilen har stått still sedan i onsdags eftermiddag, kör inte så mycket på helgerna
Användarvisningsbild
av lennarte
Vattnet fortfarande på max vid kall motor. Peppar, peppar :roll: Trots lite "tävningskörning" för att rensa bromsskivorna från rost i går eftermiddag på väg hem från jobbet. Gick hem tidigare så det var mycket lite trafik på den vägen

Ja plomben är ett mysterium, vi ska gräv[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]