Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

White skrev:Gott att det löste sig. :)
Jo de är ju huvudsaken, lite synd att remmen kostar ganska mycke men så äre ju med gamla biler saker måste ju bytas hela tiden :/
Försöker se de positivt vill ju lära mig :)
Användarvisningsbild
av lennarte
Robinaandersson skrev:
Jo de är ju huvudsaken, lite synd att remmen kostar ganska mycke men så äre ju med gamla biler saker måste ju bytas hela tiden :/
Kostar mycket??
http://motoroldies.se/Shop/index.php?me ... &Visa=Visa
Köpte min rem här i veckan (B234F motor)
Ska du ha rullen också kostar den 191:-. (behövs inte bytas varje gång). Jag brukar "trycka i" lite fett i rullarna så är dom tysta i flera 1000 mil till.
Det börjar bli riktigt gammalt med dessa bilar, Biltema har inte med remmarna till Rödblock motorerna i sin katalog längre
lennarte skrev:
Robinaandersson skrev:
Kostar mycket??
http://motoroldies.se/Shop/index.php?me ... &Visa=Visa
Köpte min rem här i veckan (B234F motor)
Ska du ha rullen också kostar den 191:-. (behövs inte bytas varje gång). Jag brukar "trycka i" lite fett i rullarna så är dom tysta i flera 1000 mil till.
Det börjar bli riktigt gammalt med dessa bilar, Biltema har inte med remmarna till Rödblock motorerna i sin katalog längre
Syrran köpte ett komplett kamremskit, gick ju på några hundralappar 5-600 nånstans där tror jag!

Ja plomben är ett mysterium, vi ska gräv[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]