Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

nivenko skrev:Om du inte lyckas få till det så finns det M46 på bildelsbasen från 1000:- och genom att du tänkte byta kopplingen själv så är det ju ingen större extra kostnad.
Blir nog att sälja/skrota/byta den för har inge pengar till det nu då i princip allt gick på att fixa tändningen :/
Synd om jag skrotar den för den är lika orörd som en oskuld och rostfri, rullat 25k mil åh bara körd av äldre..
Det är med 100% säkerhet, helt garanterat, inte växellådan det är fel på här. Att backen skrapar när man försöker lägga i den, och att de övriga växlarna överhuvudtaget inte går att lägga i med motorn igång, är precis vad som händer när kopplingen inte släpper helt. (På M46.) Det är mycket möjligt att det räcker att borsta av och göra rent splinesen på ingående axeln till växellådan för att det ska fungera igen. Men inte säkert.
NilsO skrev:Det är med 100% säkerhet, helt garanterat, inte växellådan det är fel på här. Att backen skrapar när man försöker lägga i den, och att de övriga växlarna överhuvudtaget inte går att lägga i med motorn igång, är precis vad som händer när kopplingen inte släpper helt. (På M46.) Det är mycket möjligt att det räcker att borsta av och göra rent splinesen på ingående axeln till växellådan för att det ska fungera igen. Men inte säkert.
Drog iväg ett PM till dig :)

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]

Hej Nu har det gått ett bra tag och jag har […]

Hej Har samma fel här, har haft isär t&a[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]