Ja att tänddelar från ett varuhus med ett visst tema på sina produkter kan orsaka problem har man ju hört.

Personligen så har jag aldrig upplevt några bekymmer.
Blinkar testlampan och spolen ger en gnista på 1 cm så funkar den biten iallafall! Når sen inte gnistan fram till stiften så känns ju rotorn misstänkt.
En bekants 240 drabbades av fel på denna och bilen dog under färd. Var en mardröm att felsöka! Bränsle sprutades in i rätt mängd, gnista fanns på stiften och kammen stod rätt. Bra kompression och inga konstigheter. Motorn skulle med andra ord gå! ?:-/
Visade sig emellertid att just rotorn var kaputt och att större delen av tändpulsen jordades bort i fördelaren. Det gnistrade alltså med stiften utanför motorn, men väl på plats och under kompression så orkade inte gnistan tända...
Men som sagt; luktar det bränsle om bilen? Blir stiften våta? Det borde de bli, om insprutningen jobbar men gnistan uteblir.
Fel på system/pumpreläet (vitt, i elcentralen bakom säkringarna) eller radioavstörningsreläet (svart, på expansionstanken i motorrummet) är mycket vanligt. När något av dessa relän lägger av så går inte bränslepumparna eller så öppnar inte spridarna.
Pumparna borde du höra gå igång under någon sekund när du slår på tändningen.
Att spridarna öppnar kan du prova med testlampan. Lossa en av kontakterna och anslut lampan till kabeln. Den ska blinka under startförsök, precis som den gjorde av tändpulserna.