- mån 06 jun 2016, 20:39
#1083301
Hej!
Vi håller på att byta motor i en 940 FTT -94. Den nya motorn vet jag inget om förutom att det är en B230 FK från 1998 som gått 12 000 mil.
När jag ska montera svänghjulet på "nya" motorn så visar det sig att bussningen som sitter i vevaxelns bakände är tjock och går utanför vevaxeln bakände. På "originalmotorn" så var bussningen liten och fick "plockas ur" vevaxelns bakände. Jag kan även säga att det är ett dubbelmassesvänghjul som vi har från "gamla" motorn.
Och, var sjutton är det lilla svänghjulslagret?
Sedan ska ju svänghjulet monteras rätt. Vad jag har läst så när cylinder 1 är i tändläge så ska det två "ickehålen" på svänghjulet vara mitt för startmotorn. Stämmer detta?
Är det någon som har en sprängskiss på detta eller kan detta?
MVH från en bekymrad Ove
Vi håller på att byta motor i en 940 FTT -94. Den nya motorn vet jag inget om förutom att det är en B230 FK från 1998 som gått 12 000 mil.
När jag ska montera svänghjulet på "nya" motorn så visar det sig att bussningen som sitter i vevaxelns bakände är tjock och går utanför vevaxeln bakände. På "originalmotorn" så var bussningen liten och fick "plockas ur" vevaxelns bakände. Jag kan även säga att det är ett dubbelmassesvänghjul som vi har från "gamla" motorn.
Och, var sjutton är det lilla svänghjulslagret?
Sedan ska ju svänghjulet monteras rätt. Vad jag har läst så när cylinder 1 är i tändläge så ska det två "ickehålen" på svänghjulet vara mitt för startmotorn. Stämmer detta?
Är det någon som har en sprängskiss på detta eller kan detta?
MVH från en bekymrad Ove
V 70 -14 blå
940 -94 Blå
Amazon -70 blå.
240 GL -88 Vit
Solifer 500 GL
Skulle vilja ha en Duett
940 -94 Blå
Amazon -70 blå.
240 GL -88 Vit
Solifer 500 GL
Skulle vilja ha en Duett