frodde89 skrev:nu är utrampningslager dåligt igen.
Har du bytt kopplingen själv?? Jag frågar för urtrampningslagret ingår inte alltid i kopplingssatsen numera. Till min 745-a köpte jag en beg. koppling (16V motorn, svindyr koppling) och då kunde jag (i lugn och ro hemma) kolla att "grejerna" var helt Ok. Det "skorrade" lite i urtrampningslagret (köpte en beg. OD-låda samtidigt och lagret sitter ju på lådan) men det var inga problem att fylla med lite nytt fett så blev det "tvärtyst". Denna koppling jag köpte såg nästan ny ut men lagret såg ut att vara äldre. Nu hade denna låda (och e.v urtrampmingslagrer) rullat c:a 25000 mil mindre än min bil så det kändes bättre. Nu bytte jag inte låda och koppling själv (första gång någonsin som jag inte gjort jobbet själv) p.g.a dåliga axlar, rygg och jag hade fått ligga på infarten hemma. OD-lådan är tung.... Men det lagret funkar tyst och fint C:a 2500 mil nu. Min tanke är, om du inte bytt koppling själv, vet du då till 110% att urtrampningslagret
är bytt. Dom kanske "bara" fyllde et helkass lager med fett så det höll ett tag..... ?:-/