Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvojohan
Köpte mig en bil att fixa i ordning men har nu tappat alla idéer.. Bilen startade inte alls från början utan man drog bara runt startmotorn tills batteriet var slut i princip...

Bytte då soppapump (den under sätet) samt soppafilter, och bilen startar nu men är orklös och har ingen tomgång, känns inte riktigt som att den går på alla burkar, men har gnista på alla 4 cylindrar...

De sitter en väldigt många givare och reläer överallt... Men nu har den ju bensin och gnista så jag undrar vad det kan vara?? Jag kan hålla den vaken genom att gasa till hela tiden och hålla uppe varvet, men håller jag jämn gas så dör den eller om jag släpper gasen så dör den direkt...

Dessutom om jag gasar fullt "stillaståendes" så tar de väääldigt lång tid för bilen att komma upp i varv och det finns liksom inte de där rappet i motorn.... Vad kan vara fel?? :(
av Anders1978
Det kan vara vad som helst,, men du kan prova o byta lmm mätaren, det kan hjälpa,,,
av Kena
Är det elektroniskt sprut på den? kanske lmm som ovanstående talare sade. Kolla så den går lätt och inte kärvar.
av volvojohan
Anders1978 skrev:Det kan vara vad som helst,, men du kan prova o byta lmm mätaren, det kan hjälpa,,,
Mm jag vet att det kan vara mycket .... Men behöver lite tips på vägen vad man kan kolla och så där..... Det är väl motronic system på denna?
av volvojohan
Kena skrev:Är det elektroniskt sprut på den? kanske lmm som ovanstående talare sade. Kolla så den går lätt och inte kärvar.
Ja det är det nog.... Hur kontrollerar man den?
av Kena
En talrik som lyfts upp av vaccumet som bildas i insuget, det är därför det är så vktigt att det inte sviker in luft någonstans. Demontera luftslangarna mellan insugsgrenrör och massmätaren så hittar du den. Kolla förresten med stargas så det inte sviker någonstans innan du börjar demontera.

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]

En ganska vanlig 245:as liv

En lång tid senare kommer bilderna frå[…]

Volvo car UX

Hur funkar det? Flyter det på bra?

Bensinpriser v2

Skiljde nästan 3:- mellan diesel och bensin i[…]