Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av #27
De är lödpunkterna i relät som bli dåliga..
av Kena
Ser att du har en turbo, en polare hade typ liknande problem som du och fick byta turbo. Men jag tror det var när han tryckte på gasen den dog. Annars äär det väl soppapump eller relä som är standardfel. Knacka lätt med en hammare på pumpen med motorn på tomgång, stannar den då är det troligtvis den som felar.
av Anders1978
beg kan ju hålla länge, men jag tror att relät börjar bli dåligt, jag hade samma problem på min 740 tic, den starta i bland o gick länge sen bara dog den,,,men det var relät,, Lycka till
Användarvisningsbild
av Scania
Har också haft samma problem och det var reläet som var kass. Kostade drygt 200 spänn på Mekonomen för ett nytt.
av Kena
Lite händig man plockar loss reläet och mejslar sej in i innandömmet och löder om de kontakter mellan ansluningsstiften och kretskortet däri. Börja med det och angrip sedan pumpen.
av Kena
Jo den är enkel att lossa så du kan då dra ut den nästan en halvmeter.
av Kena
Kan inte se bilden, är ett rött kryss där
av Anders1978
Jag såg din bild... där ciggtändaren sitter.. om du tar bort plasthöljet där så sitter 2 st stjärnskruv när du tagit bort dom så får du bort den delen då kommer du åt reöät utan problem
av Anders1978
Ja du tar bort hela facket med de två skruvarna, det sitter inga på högersidan de är bara dit hakade så ta bort skruvarna sen drar du ut lite försiktigt och drar det lite åt vänster sen så är det loss och då ser du reläna det är det relä som sitter till vänster,
av Kena
Alltid kul när man kan hjälpa andra :D

Tankat den, kanske sista gången om 3:e v&au[…]

XC60 MY27

T6 har aldrig haft mer än 350 hk.

Volvo car UX

Fick min bil uppdaterad med nya UX i samband med v[…]

@fjohan82 , Värt att kolla till nästa g[…]