Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av GmbH
nu har min turbo skurit på 945 95:a b200FT
turbons orginalnamn TD04H-13C

vart hittar jag ersättningsturbo?
hemside tips
ev skrotar?

finns det någon som har en liggande i garaget?

ring på 0704-661744

tacksam på förhand
av uffejl
Hej! jag har sett en turbo till 940 på trdera. Mvh från ulf.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Även så http://www.gikturbo.se/

Vart du än köper din turbo, kolla oljerören noga. Har varit med om igensatta returrör flera gånger.
Användarvisningsbild
av jespergr
Min packade ihop för 2 år sedan, helt igensatt returrör.

Jag fick min fixad hos:

SL Turbo AB Tel. 0586 - 431 00
Vinterg. 2
69333 DEGERFORS

Antingen köper du en från honom till fast pris (tror jag gav 3.500:- )och returnerar din efter byte (blir billigare), eller så skickar du ner din för renovering.

Lycka till
Jesper
Användarvisningsbild
av Janne3
Är de någon som kollat på Biltemas Turbo aggregat blir nästan sugen att någon ska pröva och komma med en värdering av dessa
av Ivar
Sparkz skrev:Även så http://www.gikturbo.se/

Vart du än köper din turbo, kolla oljerören noga. Har varit med om igensatta returrör flera gånger.
Hej.

Håller på och byter turbo på min 940 just nu, returröret är ganska igensatt även på min motor. Hur ska man undvika det problemet?? Det är ju inte så kul att demontera allt bara för att rensa röret från gammal olja :wink:

Finns det någon risk att även tilloppsröret är igensatt??

Mvh Ivar
av Addekarlsson
Man motverkar igenkorkade returrör riktigt bra bara genom att byta olja lite tätare än vad intervallen säger.
Jag byter alltid olja på 1000 mil, eller varje halvår. Kalla det gärna överkurs, men det känns bäst för mig att göra så.
Nu har jag visserligen ingen stressfläkt, men det kvittar för min del. Byter så pass tätt ändå.

Mvh/ Adde
av Ivar
Tackar för svar.

Det verkar som ja ska byta olja lite oftare, mycket lättare och billigare än att byta turbo. :oops:

Mvh

Tankat den, kanske sista gången om 3:e v&au[…]

XC60 MY27

T6 har aldrig haft mer än 350 hk.

Volvo car UX

Fick min bil uppdaterad med nya UX i samband med v[…]

@fjohan82 , Värt att kolla till nästa g[…]