- lör 26 okt 2013, 20:59
Hallo.. Jag har en liten fundering. Jag plockade isär min båtmotor idag, AQ130 (B20) 1975, och hittade att jag har en åttabulltad vev i den och att det på sidorna av VARJE tapp, både för ramlager och stakar, har en blåanlöpning.. Kolla på bilden och säg om denna ska skrotas eller om den går att använda. (Jag vet inte hur man lägger upp en bild så ni får tänka er hur dte ser ut, om det inte går att lägga upp på annat sätt, som AVATAR kanske)
Jag har en till motor, B20 1973, liggandes med en sexbulltad vev och den är hur fin som helst..inga blåanlöpningar där inte... Sedan var det M-stakar i båtmotorn, är de bättre än de stakar som sitter original i B20:n, jag har för mig att de från den andra motor är märkta med 133?? eller liknande..
Hoppas någon kan svara mig... mvh Patrick
Jag har en till motor, B20 1973, liggandes med en sexbulltad vev och den är hur fin som helst..inga blåanlöpningar där inte... Sedan var det M-stakar i båtmotorn, är de bättre än de stakar som sitter original i B20:n, jag har för mig att de från den andra motor är märkta med 133?? eller liknande..
Hoppas någon kan svara mig... mvh Patrick