PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Sandstrand
Hej, jag har fått nå knas med min blinkers samt vindruterorkare. Det vill inte fungera, vart sitter säkringen?
Samt att när man blinkar så blinkar AMP istället för den gröna blinkers samt att den lyser när man slår på v-torken.

Hjälp mig snälla
av Rådlös
I en Volvo Amazon har du bara 4 säkringar (om ingen har kopplat något eget). Dom sitter uppe på vänster torpedvägg, nära vänster huvgångjärn. Lossa skruven på den svarta plastkåpan. Skruvskallen är lettrad så det behövs ingen mejsel till den.

En grov gissning på din felbeskrivning: Jordfel. Kolla att alla jordanslutningar finns och är hela.
Detta är som sagt en gissning, men kan vara en början på felsökning.
Användarvisningsbild
av lennarte
Sandstrand skrev:Hej, jag har fått nå knas med min blinkers samt vindruterorkare. Det vill inte fungera, vart sitter säkringen?
Samt att när man blinkar så blinkar AMP istället för den gröna blinkers samt att den lyser när man slår på v-torken.
Det är dålig kontakt och/eller jordfel. Förutsätter att du har en B16 eller tidig B18 eftersom du skriver att det står AMP. Har för mig att v-tork och fläkt bl.a går över den korta 40A säkringen. Där blir ofta dålig kontakt. Har även varit med om att det blir dålig kontakt i själva säkringsdosan. Det var en 6 V Opel Rekord (min första bil) Den hade samma dosa som både Volvo VW och säkert fler. Det var inte så stor skillnad på den tiden.

Mvh
Lennart
av Storfot
lennarte skrev:Har för mig att v-tork och fläkt bl.a går över den korta 40A säkringen.
Den korta säkringen ska väl vara på 25A om jag inte minns fel.
Användarvisningsbild
av lennarte
LarsBd skrev:25A - 12V
40A - 6V
Då vet vi att det är en tidig B18 med 12V :lol:

Mvh
Lennart
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]