PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Agneo
Hej!
Har hittat en gubbe som har en 144 som har stått halvrenoverad sen 70 talet
Han påstod att det satt en insprutningsmotor original alltså borde det väl vara en GL?
Tyvärr hade han slängt insprutningen och likaså påstod han att det satt en original monterad ac som även den blivit utslängd på 70 talet!
Det som förvånade mig var att han sa att den var vit och att det var original kulören!
Trodde bara det fanns GL i guld o grönblå met.??
Bilen har tydligen gått endast ca 5000mil och är helt rostfri och lackad på 70 talet men ej ihopmonterad!
Nån som har koll på vad värdet kan vara på en sån?

Mvh
av Amarace
Finns ju några varningstecken tycker jag.

Om den under dom första åren (max 6 borde det ju vara) har fått både insprutningen bortmonterat samt AC, och det under dom första 5000milen, ja då är det märkligt. Insprutningen är säker och ger inte upp hur som helst.

Volvo hade alltid udda färger med också, t.ex Svart fanns under en del år inte med som val, men man kunde ändå beställa svarta bilar då.
Vit fanns nog, om inte annat inofficiellt, 240 fanns även den som vit på GL, även fast dom första åren var Metallic det som gällde egentligen.

Om du fixar fram typkod eller regnummer så ser man snabbt om det är en GL eller inte.
av Agneo
Tänkte väl att det skulle komma några kloka råd från dig amarace! = )

Jo det låter onekligen konstigt!
Funderar på att kika på den imorrn och jag får väl kolla typ plåten om siffrorna stämmer mot en GL!
Så typiskt att han inte har kvar k-jetroniken om den nu haft det från början!
Känns som värdet hade definitivt vart högre om den vart original!
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]