PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Kasken
Har planer att montera en M41 låda i min Volvo Duett. Någon annan som gjort det och vill dela erfarenheter ?!

Är det något MER man behöver göra FÖRUTOM att korta främre kardanen och bredda kardantunneln där od klumpen är samt dra elen ?
av Kasken
Stödlagret inga problem. Balken + kudden ? NÅGON måste ju gjort detta tidigare ?! :shock: :shock: :shock:
av Kasken
Du jag har Googlat MÅNGA timmar innan jag ställer frågor !
Detta är väldigt många som TROR massor i alla olika forum på nätet
Om dom som visste och hade konkreta svar enbart svarade så skulle dessa forum bli en underbar databas som skulle spara åtskilliga timmar, som vi kunde använda till det som är kul skruva med bilen !

Har hittat sidor till dom som monterat OD i PV, Amazon, 140 m.fl, men inget om Duett därför ställde jag frågan här !

:shock:
Användarvisningsbild
av Hasse63
Hoppla vad du tog åt dig då... Tror gör jag inte utan jag undrade... Du missförstår mitt inlägg! :D

Gogglar lite snabbt en gång till och hittade http://volvopvlv.egetforum.se/m40-och-m41-t1539-15.html
Hur som så är det "samma" tillvägagångssätt som i länken ovan.

Jag är inte bitter :wink:
av Amarace
Värt att tänka på är ju att du gör urkapningen (förstoringen av kardantunneln) såpass lång att du kan lyfta ur lådan utan problem när du har karossen på plats.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]