PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Hej hur kan jag få fram nyckel nummret till min volvo 145 express -70?
ringde volvo och dom sa att dom kunde skaffa fram det!
men det är ju olika nycklar till tändningen samt dörrarna och tancklocket!
hur vet dom vilken kod som går till vilket lås?
kan jag kolla upp nyckelkoden själv eller?
vissa skriver att det står på låscylindern?
FÖrst, tanklocket går inte, det är inget som tillhör bilen i originalutförande, så där får du försöka "knäcka" låset o sen byta cylinder eller hela tanklocket, beroende på vad det är för tanklock så kan det gå att ta cylinder från modernare tanklock (Waso går att göra så om det inte är den absolut äldsta modellen).

Dörrlåsen står på cylindern vad det är för kod.

Tändlåset minns jag inte, man har för mig det står även där.

Men är det original så kan Volvo fixa det bara på regnummer eller chassienummer, dom har koderna för varje bil som levererats ända från slutet på 50-talet iaf.
Att dom vet vilken kod som går till vad är för att det är olika system på tändlås och dörr, dörr börjar med FS eller FR (finns FP också, men aldrig stött på det på en 140, däremot på Amazon) samt 3 siffror, siffrorna finns i serierna 800-999 (kan finnas 700 också), därför är chansen stor att man kan öppna en dörr med en annan bils nyckel, allrahelst om låset är lite nött. TÄndlåset har en annan nummerserie på 5 eller 6 siffror.

Eller så får du helt enkelt byta alla lås.
Hej igen nu har jag skruvat bort plastkåpan som sitter vid tändningslåset.
På baksidan av tändningslåset/rattlåset fanns det ett nummer på sex siffror det måste väl vara nyckelnummret?
Sen är det väl bara å gå in å ge nyckelnummret till låssmeden så gör han en nyckel eller?
En seriös låssmed gör det inte om du inte bevisar att just det nyckelnummret tillhör en bil som du äger. Annars skulle ju vem som helst kunna läsa av nummret på en nyckel o be om att få en nyckel tillverkad och sedan stjäla bilen.

(sen beror det väl på hur pass bra låssmeden är, om han vet hur Volvos nummerserie är gjord)
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]