PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P1800
Hej,

Undrar om tändspolen som är avsedd för Amazon kan monteras i P1800. Jag avser den spolen som har en armerad kabel fram till tändningslåset i instrumentpanelen. är kabelns längd samma? Passar själva låshuset i panelen.

Orsaken till frågan är att min bil, en 1964 1800S, byggts om till tändningslås med rattlås och att avståndet mellan rattstången och låset inte verkar stämma med hålet i panelen / dekorplåten. Därför tänkte jag bygga tillbaka till originalutförande.
Användarvisningsbild
av P1800
Nej, låset är ersatt av det kombinerade ratt-och tändningslåset. Jag har i o f s sett P1800 med rattlås där nyckeln sticks in från sidan, dvs i riktning från passagerasidan mot vänster / rattstången. I min bil sitter nyckelhålet i instrument panelen. Den typ av spole jag vill montera ser ut så här till Amazon:
http://www.cvi-automotive.se/en/article ... du-12v-lhd

Någon som vet om den passar P1800? Om ej, vad skiljer? Låshuset eller längden på kabeln?
Användarvisningsbild
av Taxen47
Jag tittar i min reservdelskatalog och där står att nr 238960 passar till:P110,P210,P120,P130 och P220.
Dessa är till B18 om det nu har nån betydelse.
Eftersom P1800 är byggd på Amazon,så bör det vara lika för din bil.
Verkar vara dyr reservdel och verkar vara utan lås och nycklar,den du länkar till.
Kommer du att ha två tändningslås efter köp?Hur går det med rattlåset?
Borde vara lättare att hitta beg.lås på skrot och nycklar ingår.
av Amarace
Det är ju samma till PV/Duett och Amazon, så det skulle ju vara otroligt om VOlvo hade tillverkat en egen variant till P1800.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag har ett minne av att den till P1800 har längre kabel och den är dyr, över 5000:-. Bättre är nog att sätta dit en standardspole.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av P1800
gnestakalle skrev:Jag har ett minne av att den till P1800 har längre kabel och den är dyr, över 5000:-. Bättre är nog att sätta dit en standardspole.

Mvh GK
Jag har inte hitat någon som erbjuder en P1800-spole. 5000kr är dessutom orimligt mycket pengar, även om mitt projekt redan spårat ur ekonomiskt. Spolar har jag flera stycken, både separata och en ny till med fast kabel avsedd för Amazon. Problemet är att få till låset på ett vettigt sätt. Jag vill ju ha ett Volvolås! Finns det separata Volvolås utan rattlås för montering i panelen?
(Naturligtvis skulle jag ha provmonterat Amazonspolen innan jag rev ur instrumentpanelen.)
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]