PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av theodor
hej, vi har en volvo pv 444 1956 utan bälten varken fram eller bak. nu vill vi åka men tar med sig barnen och då behöver vi bälten bak. någon som har information eller tips hur man får in bälten och var man ska sätta dem.
Användarvisningsbild
av P1800
PV-klubben har säkert svar. Det är en bra klubb som kan rekommenderas. De har en fin tidning tillverkning av svåra delar. Jag tror att du måste vara medlem för kunna logga in på deras sidor. Saknar själv en PV i samlingen så jag är är inte medlem.
av rd350
Det är en hiskelig skillnad på "universalbälten" beroende på var man köper dem! Det billigaste jag sett var faktiskt kompletta uppsättningar till äldre amerikanare. Tror det var genom Klintberg och way, för ett par år sen var det ca 500kr för en uppsättning för två framstolar! (med reservation för "teflonminne", men otroligt billigt var det i alla fall och bältena funkade kanon)
av theodor
hej,

Tack för tipset, nu har jag skickat in medlemsansökan till pv-klubben. Igår köpte jag bilbälte från en volvo 244 på bilskroten för några hundralappar. Det blir ju så att jag får anpassa dem till pv:n.
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]