PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Asak
HEJ
Jag har ett litet problem.

Ska montera en Weber på min 144 och tänker bygga en egen luftburk med trattar och filter.
Problemet verkar vara höjden upp till huven.....

Är det någon med en 36:a som kan mäta frigången så jag får reda på hur högt jag kan bygga?
Ännu bättre vore om jag fick se bilder på lösningar med trattar.

//Asak
Användarvisningsbild
av Asak
Tänkte mig något liknande det du gjort men med en luftburk runt trattarna.
Hur har du löst filter problemet?
Användarvisningsbild
av Asak
Hasse63"]Ställ en stav med modellera på förgasaren och olja in toppen...stäng sen huven. Öppna och du kan mäta hur högt du kan bygga.
Problemet är att gasaren ligger i garaget och ska monteras senare.
Bilen måste kunna köras i och ur garaget i vinter men till våren åker motorn ur för renovering och då vill jag ha detaljerna klara.
Samt att ena sonen lär sig CNC på gymnasiet nu så det vore kul att få till en snitsig luftrenare i rostfritt med hans hjälp , trattarna kommer även från CNC:n. (rostfria)
Användarvisningsbild
av Hasse63
Blidde inga trattar till dom utan jag körde med mina HIF6 och och även där mina hemgjorda trattar i stället för med SU får man mer gassvar och så är det ju snyggare.

Men: man kan bygga sig ett egen sockfilter av skumgummi som finna att köpa.
Användarvisningsbild
av Asak
Hasse63 skrev:Blidde inga trattar till dom utan jag körde med mina HIF6 och och även där mina hemgjorda trattar i stället för med SU får man mer gassvar och så är det ju snyggare.

Men: man kan bygga sig ett egen sockfilter av skumgummi som finna att köpa.
Var inne på det som en lösning men vill gärna få på en egentillverkad burk , kan bli så att trattarna läggs på hyllan...
Användarvisningsbild
av Asak
Du menar öppningen mot "locket" på burken antar jag , jo jag har tänkt på det ock där kommer platsbristen in i bilden.

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]