PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av sssuew
Hej!

Jag har en amazon 70 års modell som jag renoverat bromsarna på, nya cylindrar bak och ny bromsvätska med riktig luftning. Allt fungerar perfekt nu förutom att vänster bak ligger an efter bromsning, jag trodde det var mekanismen som kärvade men har upptäkt att det verkar som trycket efter bromsning inte släpper. Vid upplyft bakaxel och bägge hjulen snurrar fint sen trycker jag ner bromspedalen ett antal gånger så ligger vänster bak an, efter ca 30 min har dock hjulet släppt.

Tacksam för alla råd, man vill ju ut och köra nu i vårsolen,

MVH Ulf
av blitzwolf
Bytt venstre bremseslange bak. Med tiden synker de sammen innvendig og fungerer som en ventil som ikke slipper trykket tilbake.
Användarvisningsbild
av len
Bara påliggande bak? Har du servo? Om en klocka är trasig (ventilen) så kan den kretsen ligga på när motorn går (suger). Efter 30-60 min släpper det då undertrycket sakta släpper.
av sssuew
Tack för svar!

Ja antagligen är det bromsslangen, skall beställa nya, byter nog bägge på en gång de är nog 39 år gamla.

Ja jag har servo men även när motorn är av så uppstår problemet med låsning.

En fråga till, skall man renovera reduceringsventilerna samtidigt? Om de kärvar vad händer då?

MVH Ulf
V90cc vibrationer

Går i tankarna att införskaffa en v90cc[…]

Indikationer på att backventilen vid insprut[…]

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]