- ons 15 apr 2009, 11:53
#279510
Hej på er ! :)
Min första tråd förmedlas härmed.
Jag renoverar just nu en BMW 502-57 som lider av för höga varv vid normal fart, ett inte helt
ovanligt problem med äldre bilar. Tidigare har jag skruvat en del PV,Amazon,140 som fungerade fint.
frågan är om någon har delat en låda med överväxel för att använda OD´n med någon annan låda?
i mitt fall så har BMW´n en löshängande ZF-låda med kort mellanaxel mellan motor och låda samt lång
kardan mellan låda och bakaxel.
ZF-lådan har kopplingskors bak och fram vilket gör den flyttbar efter lite handpåläggning vilket i sin tur gör en VOLVO OD intressant att hänga i bakkant. " Detta blev långt "
:?:
Fråga? Har VOLVO OD egen oljepump?
Har någon gjort ett täcklock till fronten?
Hur gör man med genogående axel ?
// Thomas
Min första tråd förmedlas härmed.
Jag renoverar just nu en BMW 502-57 som lider av för höga varv vid normal fart, ett inte helt
ovanligt problem med äldre bilar. Tidigare har jag skruvat en del PV,Amazon,140 som fungerade fint.
frågan är om någon har delat en låda med överväxel för att använda OD´n med någon annan låda?
i mitt fall så har BMW´n en löshängande ZF-låda med kort mellanaxel mellan motor och låda samt lång
kardan mellan låda och bakaxel.
ZF-lådan har kopplingskors bak och fram vilket gör den flyttbar efter lite handpåläggning vilket i sin tur gör en VOLVO OD intressant att hänga i bakkant. " Detta blev långt "
:?:
Fråga? Har VOLVO OD egen oljepump?
Har någon gjort ett täcklock till fronten?
Hur gör man med genogående axel ?
// Thomas