PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av goranw1
Hej samlade kunskap. Jag söker efter en dragkrok till min 1800S men det verkar svårt. Eftersom bakänden på 1800 är snarlik Amazonen undrar jag om man kan montera en Amazonkrok ev. med någon enklare modifiering. Amazonkrokar finns ju nytillverkade.

/Göran
av Rådlös
Jag vet inte hur det ser ut på din P 1800, men på den här sidan berättar en hempulare om hur man enkelt gör ett drag till sin Amazon: http://user.tninet.se/~dgq625u/

Kan kanske vara något tips? Det finns ju duktiga svetsare om man nu inte skulle vara någon sådan själv. En egen gissning säger mig dock att draget bör bultas fast i några lämpliga punkter. (Fanns det kanske redan färdiga fästhål på P 1800, liksom på senare Volvomodeller?)

När du sedan skruvar fast den, så tänk på att det skall vara en plåtren yta mellan balk och drag. Lacklager är godkänt, men du måste alltså tvätta bort all underredsmassa där du skruvar fast, yta mot yta. Sedan skall du besiktiga. Först därefter får du spruta eller måla på ny underredsmassa.
Köpa spjällhus.

Det stod på skruvat om man köper spj&au[…]

För att framtida personer med samma/liknande […]

D4 och D5 är prestandabeteckningar. D4 resp D[…]

Drivaxel xc90 sport.

Om du går in och kollar på t.ex. Autod[…]