PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Eftersom 142ans lås är så värdelösa så funderar jag på att lägga igen hålet till bakluckslåset och sätta i en solenoid eller en wire att öppna med.

Är det någon som gjort detta tidigare? Går det ens? Tips tack! var kan wiren dras bäst och lämplig solenoid o.s.v?
kolla hur piggen på låscylindern skuter på haspen till luckan, så du vet hur du kan få upp luckan utan att använda låset.
jag rekomenderar ett linjärt ställdon. (kolla på skroten efter ett centrallås till en 240) eller sök efter lämplig på elfa.se(ganska dyra nya)
sedan monterar du det på lämpligt sätt på balket som haspen sitter i. el drar du lättast där den är dragen innan. knapp sätter du där du önska. (tänk på att det är lite ström som ska gå igenom så sätt gärna minst 1.5 kv kabel)
Frownlayer skrev:kolla hur piggen på låscylindern skuter på haspen till luckan, så du vet hur du kan få upp luckan utan att använda låset.
jag rekomenderar ett linjärt ställdon. (kolla på skroten efter ett centrallås till en 240) eller sök efter lämplig på elfa.se(ganska dyra nya)
sedan monterar du det på lämpligt sätt på balket som haspen sitter i. el drar du lättast där den är dragen innan. knapp sätter du där du önska. (tänk på att det är lite ström som ska gå igenom så sätt gärna minst 1.5 kv kabel)
hmm ja jag har undersökt låset och så och kommit på att den själva armen som haspen sitter ihop med åker innåt för att öppnas. Så om jag hittar ett c-lås till någon bil så lär det ju gå att montera det bakvänt så den drar istället för att skjuta ifrån.
Eller jag vet ju inte om den skjuter ifrån eller drar orginal? någon som vet?
Fast säkrast vore ju faktiskt en fjäderbelastad wire ifall batteriet skulle ge upp. :|
AC & kylfläkt

OBS! Viss irioni i ovanstående inlä[…]

Vw passat

Hej. Har en vw passat kombi,2018 bensinare. Som g&[…]

Ovärderlig information! Bra jobbat!.

@atteatte , Har varit ute och tittat lite nu me[…]