PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av olha00
Hej! Jag har en bekant som har plockat loss kablarna till bränslepumpsrelät. Han var noggrann och märkte upp dessa så han skulle veta var de skulle sitta. Dock har dessa markeringar blivit oläsliga då allt gjorts rent. :oops: Vore mycket tacksam om någon kan berätta var de olika kablarna ska sitta, kanske tipsa om var han kan hitta ett kopplingsschema på nätet. Tacksam för alla tips. :D
av olha00
Jag skickade länken till min kompis, men han kunde inte utläsa färgkodning och hur kablarna ska kopplas. Någon som har möjlighet att titta på sitt bränslepumpsrelä och berätta hur det kopplas? Tacksam för alla tips. :D
Användarvisningsbild
av Örnen
Utan att alls ha kollat hur reläet skall vara kopplat så är färgkoderna rätt enkla förstå. SB= Svart, Black (oftast jordn), R= Röd, Red, Y= Gul, Yellow, Br=Brun, Brown, Gr= Grön, Green, W= Vit, White, P= Rosa, Pink osv. Ibland står det SB/W vilket står för Svart/Vit kabel och liknande kombinationer är lätta räkna ut vilken färg /färger som menas.
Det brukar stå någonstans i elschemat vilken bokstav som står för viss färg. Är lite osäker vilka bokstäver som står för grön och grå färgkod

Jag lyckades aldrig lösa problemet och bilen […]

Restaurering av ratt

Köper du samma ratt är det bara att byta[…]

Det var Bilbolaget som sa att man måste kopp[…]

Eftersom jag inte lyckats reda ut vilken av de 2 s[…]